Gekkigheid in Afterfall: Insanity

Mday

Naast zombies zijn verborgen schuilkelders en apocalyptische werelden zo populair als Justin Bieber. En iets wat populair is, moet vast veel geld opleveren. Dat dachten de ontwikkelaars van Afterfall: Insanity zeker, omdat de game gaat over een wereld waar iedereen in schuilkelders moet leven omdat er boven de grond niets meer is.

De wereld is volledig aan gort na een alternatief einde op Tweede Wereldoorlog, en de Derde Wereldoorlog is helemaal foute boel gebleken. Iedereen woont nu ondergronds. De hoofdrolspeler is Albert, een medic die ervoor moet zorgen dat mensen in zo'n kelder niet hartstikke gek worden. Een fijne taak, omdat jij natuurlijk ook last hebt van de symptomen. Al gauw gaat het verschrikkelijk fout bij de inwoners. De Poolse ontwikkelaar belooft ons een zeer psychedelische horror-shooter die aardig wat psychologische truukjes met je uit moet halen. De game moet in november uitkomen voor Xbox 360 en PlayStation 3.