PS Home wordt een social game hub

Pheno

Sony is van plan hun gratis Home-platform op de PlayStation 3 te redesignen. Het zal worden aangepast tot een hub voor social games. Dit nieuwe ontwerp richt zich op de hardcore-gamers die van spelletjes houden volgens Sony.

Home werd gelanceerd in 2008 en heeft meer dan 23 miljoen geregistreerde gebruikers. "Dit is een grote stap in de evolutie van het platform", geeft Home-director Jack Buser aan. "We gaan games als het hart van PlayStation Home zien. Dit betekent dat Home om spellen gaat draaien. Het eerste dat je ziet wanneer je in Home arriveert zijn games".

Het centrale plein in Home wordt vervangen door een futuristische doorgang die The Hub genoemd wordt. Deze hub integreert spellen, quests, evenementen en user-generated content. Bij The Hub kunnen gebruikers kijken naar een activiteitenbord, waarop de verschillende wedstrijden en missies getoond worden. De speler kan dan bekijken met welke game ze mee willen doen.

The Hub zal zelf ook een eigen spel zijn, waar gebruikers punten kunnen verdienen voor de game-achtige activiteiten die ze doen. Gebruikers kunnen bijvoorbeeld worden opgeroepen om met een team The Hub te verdedigen tegen een aanval.

Door midden van The Hub kunnen spelers direct teleporteren in het gratis games. Er zijn ook wijken die bepaalde spelgenres benadrukken, zodat je niet lang hoeft te zoeken naar games, maar weet in welke wijk je jouw favoriete genre moet vinden. Tot nu zijn er maar een paar wijken bekend. 'Action District' biedt directe toegang tot actie- en horrorgames, 'Sportswalk' geeft toegang tot de major league sportuitslagen, nieuws, highlights en sport games. 'Adventure District' is er voor adventure-games en er is nog 'Pier Park' met een reuzenrad en arcadegames.

Het klussen aan Home zal in het najaar klaar zijn en dan kunnen we zijn war er zoal is opgeleverd.

Home