De Sims een hit op Facebook

Redactie

De Facebook-versie van De Sims heeft sinds 9 augustus meer dan zeven miljoen spelers getrokken. Dat blijkt uit de statistieken van het sociale netwerk. Hiermee is The Sims Social een succes voor game-uitgever Electronic Arts. De game is gemaakt door het webspelletjesbedrijf Playfish dat de uitgever twee jaar geleden kocht.

Het spel is tien maanden in ontwikkeling geweest en biedt een andere ervaring dan de bekende pc-versie. Spelers kunnen nog steeds met virtuele personages in zelfgemaakte huizen aan de slag, maar moeten uitdagingen voltooien om verder te komen. Daarnaast linkt het spel personages aan de vriendenlijst op het sociale netwerk. Electronic Arts verdient geld aan de game met microtransacties van spelers en advertenties.

Cityville van uitgever Zynga is met meer dan 76 miljoen spelers momenteel de populairste game op Facebook. Na elf dagen had de stedenbouwsimulatie al elf miljoen geregistreerde gebruikers. Op zijn hoogtepunt had de game meer dan 100 miljoen spelers. Dat aantal komt overeen met het totaal aantal verkochte exemplaren in de Simsreeks sinds de game in 2000 op de pc verscheen.


De Sims een hit op Facebook