Praten over de maps van Star Wars: The Old Republic

wc-eend

Op de website van Star Wars: The Old Republic is een nieuwe blog verschenen over de maps van de game en hoe deze gemaakt zijn. In de blog komt onder andere naar voren dat het makkelijk is om maps aan een MMORPG toe te voegen. Het begrijpelijk, accuraat en speelbaar voor de speler maken is het moeilijke er aan.

Aan de zones waarin spelers zich bevinden zijn ze al vroeg in de ontwikkelingsfase begonnen. Daarnaast ontwikkelen ze zones en maps ook naar verschillende objecten en doelen die zich erin moeten bevinden. De ontwikkelaars waren het ook eens dat de wereldkaart één van de belangrijkste dingen is. Spelers openen deze erg vaak om te kijken waar ze heen moeten.

Op de E3 mocht ik even spelen met de game en ik moet zeggen dat de wereldkaart erg goed in elkaar zat. De kaart was duidelijk en zodra je gaat lopen met de kaart actief wordt deze doorzichtig. Hierdoor blijft de kaart aanwezig maar kan je je verder goed concentreren op je omgeving.

Benieuwd naar de volledige blog over kaarten in Star Wars: The Old Republic? Lees dan hier verder.