Zelda 3DS-glitches zijn bewust erin gelaten

David (D-vide)

In de remake van Zelda: Ocarina of Time voor de Nintendo 3DS heeft de maker ervoor gezorgd dat de ervaring grotendeels gelijk is aan het origineel op de Nintendo 64. Hierdoor hebben de makers bewust een paar bugs en glitches erin gelaten.

In de afgelopen Iwata Asks, een maandelijks interview met de baas van Nintendo, worden vragen gesteld over de nieuwe Zelda-game. Volgens Shun Moriya, hoofd van de studio die de Zelda-remake heeft gemaakt, was het logisch dat ze de bugs weg wilden werken. Zijn werknemers die het oude spel gespeeld hadden stonden er echter op dat deze bugs in het spel gelaten zouden worden.

"As programmers, we wanted to get rid of bugs, but the staff members who had played the old game said the bugs were fun!"

Als je dus tegen bugs aanloopt in jouw editie van Ocarina of Time 3DS, dan zul je deze bug ook tegenkomen in de Nintendo 64-editie. Niet elke glitch is erin gelaten. Welke we wel terug kunnen vinden is niet bekend. Zelda: Ocarina of Time 3D is nu een week uit in Europa.

Zelda 3DS