F1 2011 krijgt geen onnodig realisme

Kn0x

F1 2011 zal geen onnodige features krijgen, aldus een woordvoerder van de game. Zaken als blurring en op- en neergaande hoofden zijn zaken die de simmers niet belangrijk vinden. Ook een meer realistische cockpitview zit niet in de planning voor de game.

"I often feel as though [cockpit view is] chasing a particular market that's potentially popular at the moment saying, ‘oh I really want crazy g-forces on the camera and my vision being blurred.'

Designer Stephen Hood zei verder dat de studio geen opties willen invoeren waarbij mensen zelf kunnen kiezen om features eruit te laten. De game zou dan een te grote mengelmoes van vreemde elementen worden.

"What we hate doing is having all these scalable options where people can say, ‘I'll have the head bobbing on but I won't have the blurred vision on...' they kind of create their own weird game and we can't be sure of the quality of that at the end of the day. So we've tried to create something that's quite defined, that everybody's going to enjoy."

Er zitten wel kleine elementen in om aan te geven dat er G-krachten aan het werk zijn, maar deze zijn subtiel geïmplementeerd. We hoeven dus geen Shift 2-features te verwachten waarbij blurring gaat optreden bij elke willekeurige botsing. 

F1 2011 is momenteel in ontwikkeling en zal in september uitkomen voor PC, Xbox 360, PS3 en later ook voor de PSVita.