BF3-klassen anders dan Bad Company 2

Mday

Tijdens onze perspresentatie van Battlefield 3 heeft een DICE ontwikkelaar ons uitgelegd dat in de opvolger van Battlefield 2 een andere klassenstructuur heeft dan Battlefield: Bad Company 2. De ontwikkelaar van de FPS heeft op basis van feedback van spelers wat wijzigingen aangebracht.

Eén van deze aanpassingen is bijvoorbeeld dat de specifieke Medic-klasse niet meer in Battlefield 3 zal verschijnen. Dit omdat ze hadden geconstateerd dat de Medic van te ver af aanviel met zijn LMG's, terwijl de Assault-klasse druk bezig was de opdrachten uit te voeren dicht bij het front. Als men sneuvelde dan moest de Medic van te ver komen om verandering in de zaak te brengen.

De Assault-klasse is nu uitgerust met eerstehulppakketjes en defibrilatoren. Ook is de Support-klasse weer van de partij, die nu munitie-pakketjes kan uitdelen en zijn zware machinegeweer kan uitklappen op de grond, auto's en andere dekking. De Engineer is relatief hetzelfde gebleven, maar kan ook zaklampen op zijn geweer monteren en de dempers zijn hoogstwaarschijnlijk optioneel.

De klasse die het meest is aangepast is de Recon-klasse, omdat de sluipschutters volgens DICE iets te veel voordeel hadden. Daarom hebben ze nu meer last van wapenbewegingen en zijn ze op te sporen door amper zichtbare lichtreflecties. Ze kunnen nu wel hun adem inhouden om hun wapen te stabiliseren.

Maar hoe speelde de game eigenlijk? We hebben het mogen uitproberen op de E3 in Los Angeles, lees hier onze impressie!