Uncharted 2 bijna te groot voor PS3

Kn0x

Naughty Dog, de ontwikkelaar van Uncharted 2, heeft bekendgemaakt dat Uncharted 2 eigenlijk te groot was voor de PlayStation 3. Door de ambitieuze ontwikkelstijl van de programmeurs en het feit dat Uncharted te veel memory in gebruik nam, moest het team acties ondernemen om alles samen te voegen. Hun oplossing: "Make it fit!"

Naughty Dog geeft aan dat ze altijd proberen het maximale uit hun producten te halen, niet alleen voor de fans maar ook voor het team zelf. Dit levert soms wat problemen op, zoals met Uncharted 2. Drie weken voordat de game in de schappen zou liggen, bleek dat er niet genoeg memory beschikbaar was en dat niet alles zou passen. De vraag blijft nu natuurlijk, als Uncharted 2 bijna niet paste, hoe gaan ze dit dan oplossen met Uncharted 3. De oplossing ligt bij de SPU's van de PlayStation.

"How then, we hear you ask, is Uncharted 3 ever going to top a predecessor that maxed out memory? SPUs, friends, SPUs.

The PS3 has a "six-lane freeway" of SPUs, Uncharted: Drake's Fortune used two. Uncharted 2 used all six, but at 'street cars' level of performance. Uncharted 3? Guess what... That's 'more like Formula One'.

We're at full speed, optimising code specifically for the SPUs. It's a great resource because SPUs are extremely fast, and if you optimise they get faster than you ever thought they could be. That's where the quality of our images comes from."

Wij kunnen in ieder geval niet wachten om meer gameplaybeelden van Uncharted 3 te zien.

uc3