Ritmisch gamen voor het goede doel

Redactie

Gamen voor het goede doel is nu voor iedereen mogelijk. Door het gratis iPhone-spel Winta te spelen en extra muziek voor in het ritmische spel te kopen, kunnen gamers samen met uitgever Onebiggame minderbedeelde kinderen steunen. Een deel van de opbrengst van Winta gaat naar dit goede doel.

Winta is de tweede game die wordt uitgegeven door Onebiggame, deze keer in samenwerking met uitgever Ngmoco. Onebiggame is een non-profitorganisatie die onder andere liefdadigheidsinstelling Save The Children steunt. De uitgever bracht eerder het muzikale puzzelspel Chime op de markt voor de Xbox 360 en pc.

In Winta moeten gamers in de maat van de muziek knoppen indrukken. Hoe ritmischer dit gebeurt des te beter klinkt de muziek. Het spel is ontworpen door Masaya Matsuura, de bedenker van de eerste ritmegame Parappa the Rapper uit 1996, en gemaakt door de Nederlandse gamestudio Triangle Studios. De game is verkrijgbaar voor iPhone, iPod Touch en iPad.