'Ontwikkelaars moeten op consument letten'

Redactie

Ontwikkelaars moeten beter op consumenten letten die veel geld uitgeven aan virtuele goederen in games. Dat zei Kristian Sergestrale, eigenaar van gamestudio Playfish, op een online gamebeurs in London, schrijft website gamesindustry.biz.

Hoewel Sergestrale toegeeft dat het moeilijk is om een melkkoe als stevig spenderende gamers aan te pakken, vindt hij het zeer belangrijk voor het imago van de game-industrie om het consumptiegedrag van spelers aan banden te leggen. "Het is voor niemand goed als een tiener duizend euro in je game uitgeeft om uiteindelijk op de voorpagina van een Britse roddelkrant te eindigen", aldus de baas van één van de grootste online spelaanbieders.

Sergestrale raadt ontwikkelaars van online spelletjes aan hun spelers goed in de gaten te houden en buitensporig gedrag zoveel mogelijk in de kiem te smoren. "Alleen als we de neiging weerstaan om spelers uit te buiten, zal onze industrie kunnen groeien", aldus Sergestrale.