Mikhailov: Move is beter dan Kinect

Inge (tombolafan)

Vorige week liet Sony Move ontwikkelaar Anton Mikhailov weten dat een Lightsaber-game voor de Move "would be damn better than Kinect's". Maar daar blijft het niet bij. Hij wil de motion controller van Microsoft nog verder de grond in trappen. Zo beweert hij dat de technologie van Kinect niet op het juiste niveau is, en dat er veel technische problemen zijn.

"We zijn niet tegen Kinect of tegen dieptecamera's, maar we hebben het gevoel dat Move beter toepasbaar is in de verschillende genres games, en dus beter aansluit bij wat we doen. Ook denk ik dat de technologie nog niet genoeg ontwikkeld is. De PlayStation Eye camera bijvoorbeeld, schiet 60 frames per seconde, en kan dus snelle bewegingen aan, waar Kinect en andere camera's maar 30 frames per seconde schieten. Zij zijn dus beter geschikt voor langzamere bewegingen."

"Dansen en Yoga is nog wel te doen, maar snel een paar klappen uitdelen wordt lastiger, omdat dit te snel gaat. Ook de hoeveelheid geheugen die gebruikt moet worden is groot. Volgens mij hebben ze het over 50 megabyte geheugen. Als je het bekijkt op marketing-niveau dan zijn deze problemen overkomelijk, maar technisch gezien zijn ze vrij groot."

Uiteraard heeft Move deze problemen niet, volgens Mikhailov. "Move gebruikt maar 1 megabyte, dus ontwikkelaars van bijvoorbeeld Killzone 3 hoeven zich geen zorgen te maken over hoeveel geheugen er beschikbaar zal zijn."

kinect vs move