Nooit betalen voor online Call of Duty

Redactie

Gamers hoeven nooit te betalen om een spel uit de Call of Duty-serie online tegen elkaar te spelen. Dat heeft bestuursvoorzitter Eric Hirshberg gezegd in een interview met de gamewebsite Industry Gamers. Hiermee veegt de uitgever alle geruchten rond een nieuw verdienmodel voor het schietspel van tafel.

Analisten verwachtten dat de uitgever zou proberen extra geld te verdienen aan de verkoop van een online abonnement. Activision ontkent dat. "De online ervaring is een integraal onderdeel van het totaalpakket. Daar gaan we geen geld voor vragen", geeft de bestuursvoorzitter aan.

Call of Duty is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een van de grootste gameseries. De laatste twee delen uit de serie verbraken meerdere verkooprecords. Met het schietspel Call of Duty: Black Ops heeft Activision een record gevestigd met een opbrengst van meer dan 476 miljoen euro over een periode van vijf dagen. Buiten de verkoop van het spel om haalt Activision extra inkomsten uit de verkoop van aanvullende levels die online gespeeld kunnen worden. Deze extra levels hebben in de afgelopen vier jaar omgerekend 153 tot 229 miljoen euro opgeleverd.