Nieuwe details over Fallout: New Vegas Dead Money

Inge (tombolafan)

Chris Avellone, senior designer van Fallout: New Vegas, heeft details prijsgegeven over het op 21 december uit te komen Dead Money. Het gaat hier om zaken die tot nu toe nog niet bekend waren, zoals waar het spel zal plaatsvinden en wie en wat de tegenstanders zijn van de spelers.

De setting van het spel is Sierra Madre. Dit is een stad die is blijven steken in de tijd sinds het, voor die tijd, hypermoderne beveiligingssysteem van de stad alles overnam; de stad afsloot zodat niemand er nog in kon en de aanwezige gasten er niet meer uit konden komen.

De Ghost People, een mysterieuze groep mensen, zijn de tegenstanders van de gamer, evenals de verschillende beveiligingssystemen van het casino. Verder liet Avellone nog het volgende weten:

Over de setting van Dead Money:
"Sierra Madre is een groot extravagant Resort dat het grootste casino van het westen moest worden, maar het is nooit geopend. Vóór het openingsgala zijn er bommen ontploft waardoor het resort stil is blijven staan in de tijd. Daarna zijn er vele mysterieuze dingen gebeurd, waardoor Sierra Madre een soort van gerucht werd, een stoer verhaal dat gehoord kon worden in saloons."

Over de nieuwe medestanders en tegenstanders van de speler:
"Gezien het feit dat dit een soort verlenging van Fallout:New Vegas is, zullen de spelers verschillende unieke figuren tegenkomen, elk met hun eigen motivaties, en om te kunnen overleven zullen ze samen moeten werken met de speler. De tegenstanders zijn de genoemde Ghost People en de beveiligingssystemen van het casino."

Dead Money kan bereikt worden in Fallout: New Vegas op dezelfde manier waarop Operation Anchorage, Point Lookout, The Pitt en Mothership Zeta in Fallout 3 bereikt werden; door een save file te laden in het spel, vóór het eindspel.