PSP-games maken is dom door piraterij

WesleyB (Wesley Akkerman)

Ru Weerasuriya, creative director bij Ready At Dawn - de studio die elk moment God of War: Ghost of Sparta loslaat op de markt - zegt dat de hoogtij vierende piraterij op de PSP er voor zorgt dat het dom is om games voor het platform te ontwikkelen.

Hij zet zijn uitspraak kracht bij door te stellen dat een hoop ontwikkelaars er last van hebben. "It's getting to the point where it doesn't make sense to make games on it, if the piracy keeps on increasing. It's a tough call right now to say what's going to happen to it and where it's going to go, but it definitely hurts a lot of developers out there who are trying to make great games." 

Weerasuriya beweert dat piraterij op de handhelds een groter probleem is dan op de PC. "The PC market has had connectivity and multiplayer, which brings down the piracy, and a lot of the PC games right now, the big ones at least, require you to be logged into a specific network - like Battlenet, when I used to work at Blizzard - that controls it, and has made it easy to curb some of that."

Het is bedroevend om te zien dat een game-platform aan dit probleem ten onder kan gaan, maar het ziet er naar uit dat het de harde realiteit gaat worden.