Lords of Shadow was bijna afgelast

Yaron Elmaliah (Noray)

In een interview met Eurogamer heeft Dave Cox, de director van Castlevania: Lords of Shadow, verteld dat het project bijna was afgeblazen door Konami. Het team heeft doorgezet en na een demo voor de hoge piefen van Konami te hebben voorbereid kregen ze toch het groene licht.

Cox: "We were told we couldn't go ahead with it. I said, well, we've already prepared something. Can I at least come and show you this? And if you don't like it, fine. I flew to America and I showed this and then, thankfully, we got a stay of execution. They said go to prototype. It was a struggle."

Na het prototype en de zegen van Hideo Kojima leek het project eindelijk een zekerheid, maar makkelijk was het niet. Verhalen over de moeilijke coöperatie tussen westerse ontwikkelaars en Japanse uitgevers doen al langer de ronde, maar in dit geval lijkt het voor beide partijen positief te hebben uitgepakt.

In het interview zegt Cox ook dat het nooit zijn bedoeling was om een God of War kloon te maken. Volgens hem hebben de games wel raakvlakken, maar heeft Castlevania zijn eigen identiteit.