1,44 miljoen kijkers zien Oh Oh Cherso

Peter (pberends)

Het RTL-vakantieprogramma Oh Oh Cherso heeft wederom een nieuw kijkcijferrecord kunnen vestigen. Volgens vrijdag gepubliceerde cijfers van Stichting KijkOnderzoek scoorde het programma donderdagavond 1,44 miljoen mensen.

RTL is uiteraard in haar nopjes met de hoge kijkcijfers: "Oh Oh Cherso had in de core-doelgroep 20-34 jaar maar liefst 51,9 procent marktaandeel en in 20-49 jaar 35,2 procent." Donderdag werd ook bekend dat de crew van Oh Oh Cherso een single heeft opgenomen. Details over de plaat zijn echter nog niet bekend.

Expeditie Robinson Refreshed scoorde op RTL 5 tevens hoog met 1,34 miljoen kijkers. Beide vakantieprogramma's moesten alleen het achtuurjournaal voor zich laten. Een Dubbeltje Op Z'n Kant In Bedrijf (RTL 4) van onze nationale hulp-Surinamer John Williams wist tevens prima te scoren met 1,07 miljoen kijkers.

Door het succes van de RTL-programma's wist heel RTL Nederland donderdag een marktaandeel te halen van 35 procent, wat meer is dan de Publieke Omroep, dat 34 procent haalde. SBS Groep blijft ver achter met haar zenders, en trok donderdag slechts 18 procent marktaandeel.


Ook presentator John Williams blijft goed scoren met zijn hulpprogramma's