"Bioshock Infinite is niet zwaar scripted"

Mday

Irrational games heeft in een interview aan Eurogamer verteld dat Bioshock Infinite niet zwaar scripted is. De term wijst er in de gamewereld op dat de gebeurtenissen in de game altijd gebeuren op een bepaald tijdstip in draaiboekstijl. De demo die we onlangs hebben gezien zou erop wijzen dat dit regelmatig voor zou komen.

"Nee, het wordt zeker niet één grote actiescène" vertelde Shaun Robertson aan Eurogamer. "Ons doel was het introduceren van de wereld van Columbia, Booker DeWitt en Elizabeth. Ja, er zitten wat demo-achtige dingen in om de actie een handje te helpen."

De game die in 2012 zal uitkomen gaat over Booker DeWitt, die in de zwevende stad Columbia op zoek gaat naar Elizabeth. Ze zit min of meer gevangen in de -net als Rapture- in anarchie stortende zwevende maatschappij.

Robertson vertelt dat Infinite meer te vergelijken is met Bioshock 1, en wijst erop dat de speler veel te ontdekken heeft in Columbia. Je kan volgens hem ook direct door het verhaal knallen en alle te-ontdekken gebieden overslaan.

"Het wordt een game dat zeker wat scripted elementen zal hebben, maar het wordt niet alsof je een film kijkt, waar je van actiescène naar actiescène gaat."

Het bewuste filmpje