Angry Birds wil Hollywood veroveren

Redactie

De succesvolle iPhone-game Angry Birds wil ook andere markten gaan veroveren. Rovio, het Finse bedrijf achter het spelletje dat meer dan 6.5 miljoen keer is gedownload, gaat zijn vleugels uitslaan naar de wereld van televisie, film, speelgoed en stripboeken.

"Het heeft geen zin om nieuwe spellen te maken als je een hit van dit formaat bezit", zegt Rovio-directeur Mikael Hed in gesprek met entertainmentwebsite variety.com. "Het is veel gemakkelijker om het succes van een bestaande game uit te bouwen dan iets compleet nieuws te bedenken."

De oprichters van het bedrijf zijn de laatste weken bij filmstudio's en producenten geweest om deals te sluiten. Hed hoopt een samenwerking met animatiestudio Pixar aan te gaan. "Zij zijn meesters in het creëren van succesvolle films rond onbekende merken."

Het is niet bekend wanneer het eerste Angry Birds-product op de markt verschijnt. De iPhone-game, waarin spelers met een katapult vogels tegen boosaardige varkens aan moeten schieten, is in meer dan zestig landen de meest gedownloade game voor de iPhone.

Angry Birds wil Hollywood veroveren
Angry Birds wil Hollywood veroveren (Foto: Novum)