Joe Danger maar door 10 procent uitgespeeld

Christopher (Wumbo7)

Meestal speel je een game met het doel het maximale eruit te halen. Duizend gamerpoints of honderd procent halen, is dat niet het uiteindelijke doel van elk spel? Een blogpost van Sean Murray van Hello Games leert ons dat hun PSN-game, Joe Danger, maar door 10 procent van de mensen die het hebben gekocht is uitgespeeld.

"Only about 10 percent of people who bought Joe Danger have completed it (their average play time is well over 20 hours). Most journalist didn't get past the halfway mark. Was it a wasted effort to add those last few levels that most people don't see though? Is it valueless?"

Hoe lang moet een game nu eigenlijk zijn? Hoe is de lengte van de game gerelateerd aan het plezier dat je ervan krijgt? Trophies en achievements maken dit verhaal niet makkelijker. In zijn blogpost (het is vrij lang, maar zeker de moeite waard) buigt Murray zich over deze kwestie.

Voor diegenen die misschien nog niet weten wat Joe Danger voor een spel is kun je hieronder in een filmpje de gameplay bekijken.