Extra's Call of Duty verdrukken reguliere verkoop

Redactie

Extra levels voor Call of Duty en maandabonnementen voor World of Warcraft leveren Activision Blizzard meer geld op dan de verkoop van games in winkels. Dat heeft bestuursvoorzitter Bobby Kotick gezegd in een gesprek met investeerders. Het afgelopen kwartaal is de eerste keer dat de game-uitgever meer heeft verdiend met downloadbare producten dan met verkoop in winkels.

Tussen april en juli draaide de game-uitgever ruim 967 miljoen euro omzet. De winst van 166 miljoen euro kwam vooral uit de verkoop van de extra levels voor Call of Duty en de World of Warcraft-abonnementen.

Activision Blizzard laat weten dat het aantal World of Warcraft-spelers stabiel blijft. Nog altijd zijn er 11,5 miljoen spelers die de online game spelen. De derde uitbreiding komt dit jaar nog uit, verwacht Kotick. De uitgever komt dit najaar ook met een nieuwe Call of Duty.

Extra?s ?Call of Duty? verdrukken reguliere verkoop
Extra?s Call of Duty verdrukken reguliere verkoop