McLaren: "Raadsel rond voorvleugels"

Peterselieman

Het Formule 1-team McLaren heeft aangegeven nog voor een raadsel te staan hoe Ferrari en Red Bull Racing hun voorvleugels kunnen laten doorbuigen. Doordat ze 25 millimeter lager dan gebruikelijk hangen kunnen de bolides meer neerwaartse druk genereren op de snelle gedeeltes van het circuit.

Hoofdengineer bij McLaren Paddy Lowe staat voorlopig voor een raadsel hoe de renstallen dit voor elkaar hebben gekregen onder de huidige reglementen. "Ik heb van die situatie veel foto's gezien. We denken, net als andere teams, dat Ferrari en Red Bull de vleugels veel lager hebben hangen dan wij voor elkaar kunnen krijgen. Het kan legaal zijn of niet. We snappen er niets van," zei Lowe.

McLaren is ervan overtuigd dat de teams het niet door een paar simpele aanpassingen voor elkaar hebben gekregen. "Het verschil is vrij groot, dus het is niet te verklaren met enkele simpele dingen als brandstofhoeveelheid, bandendruk of de set-up. Dit zijn relatief kleine zaken, veel kleiner dan dat we op de foto's hebben gezien," zei Lowe die eraan toevoegde dat McLaren op dit moment hard bezig is om het concept uit te denken.