Bondgame heeft veel hulp uit filmindustrie

Redactie

De ontwikkelaars van James Bond 007: Blood Stone hadden extra veel vrijheid omdat ze zich niet hoefden te houden aan een scenario van een Bondfilm die tegelijkertijd uitkwam. Ondanks deze vrijheid heeft gamestudio Bizarre Creations veel inspiratie gehaald en hulp gekregen uit de filmindustrie.

"We hebben ons gewoon omgeven met mensen die werkten aan de Bondfilms om te bereiken wat we wilden bereiken. Dit heeft wel veel druk van de ketel gehaald", legt Nick Davies, producer van James Bond 007: Blood Stone uit.

Davies vertelt dat er is samengewerkt met filmschrijver Bruce Fierstein, bekend van de laatste vijf Bondfilms. Daarnaast werkte Ben Cooke, de stunt coördinator van verschillende Bondfilms, mee om de stunts in de game te coördineren. Tel daar de stemmen en gelijkenissen van Daniel Craig als James Bond, Judy Dench als M, en Joss Stone als Nicole Hunter bij op en je krijgt een filmisch geheel.

In de game krijgt de speler diverse typische Bondmomenten voorgeschoteld. Zo zit er veel actie in het spel, zoals vuurgevechten en achtervolgingen in dure auto's, maar moet je ook stilletjes te werk gaan als spionage centraal staat.

James Bond 007: Blood Stone verschijnt dit najaar op de Xbox 360, PlayStation 3 en Xbox 360.

Bondgame heeft veel hulp uit filmindustrie
Bondgame heeft veel hulp uit filmindustrie (Foto: Novum)