"Crash goede marketing voor Red Bull"

Peterselieman

Volgens David Coulthard is de crash tussen Sebastian Vettel en Mark Webber goed voor de marketing van het energiedrankje Red Bull geweest. Dit omdat de hele wereld over het incident schreef en het merk hierdoor vaak genoemd werd.

"Vanuit marketingperspectief was het fantastisch, omdat de hele wereld over Red Bull schreef," zei Coulthard die zelf BBC-commentator en adviseur bij de Oostenrijkse Formule 1-renstal is. Hij geeft toe dat het voor het kampioenschap slecht was. "Zeker, maar iedereen deed wat hij moest doen."

Velen geven Vettel de schuld van de crash, maar Coulthard wil zo ver niet gaan. "Je kunt een coureur niet vertellen dat hij van zijn gas af moet gaan. Het is net als het geven van een ijsje aan een kind en hem verbieden om er aan te likken." De Schot hoopt dat beide rijders in de toekomst meer rekening met elkaar gaan houden.

"Het zijn nooit de beste vrienden van elkaar geweest, maar waarom zouden ze? Omdat ze bij hetzelfde team zitten? Ze hebben een goede werkrelatie en een gezond respect voor de talenten van de ander."