L.A. Noire is een leugensimulator

Bram (BramPowert)

Brendan McNamara van gamestudio Team Bondi heeft in gesprek met Edge Online aangeven wat Rockstars nieuwe game L.A. Noire zo speciaal maakt. Voor L.A. Noire heeft men meerdere elementen uit het detective-genre opnieuw uitgevonden.

"Bij traditionele adventure games draait alles om datgene wat de designer wil dat jij ontdekt," legt McNamara's collega Jeronimo Barrera uit. "Wij hebben een iets andere insteek genomen met detectivewerk dat meer lijkt op dat uit de echte wereld."

Centraal in de game staat niet de actie die je kent uit de Grand Theft Auto-serie. In L.A. Noire sta je aan de goede kant van de wet en zal je het plaats delict moeten onderzoeken. Het meest opvallende onderdeel van de detective-game is dan ook datgene wat McNamara 'de leugensimulator' noemt.

L.A. Noire bevat een nieuwe technologie waarmee subtiele menselijke emotie kan worden getoond. "Traditionele animatie kan dit niet," legt de ontwikkelaar uit. "We kunnen onze acteurs laten liegen, en spelers zullen merken dat ze iets te verbergen hebben. Het is alsof je met een echt persoon praat."

'L.A. Noire' is een leugensimulator