Virgin: "Bouwen op verbeteringen van Sepang"

Sally (Tessa)

Timo Glock en Lucas di Grassi konden geen potten breken voor Virgin Racing de afgelopen drie races. Er was zelfs sprake van een te kleine brandstoftank, waardoor sommige races niet eens uitgereden kunnen worden. Die tank wordt gratis en voor niets vervangen door het bedrijf dat de foute tank aan Virgin geleverd heeft. Toch hopen de coureurs dat het beter zal gaan komend weekend op Shanghai International Circuit.

De vorige Grand Prix, die van Sepang in Maleisië, was voor Glock teleurstellend en de Duitser hoopt op een ander einde in China. "Shanghai is een leuke baan, om verschillende redenen, maar vanuit het perspectief van een coureur is het vooral de technische uitdaging. Het is een typisch Tilke-ontwerp met veel bochten en een lang recht stuk dat in een hairpin uitmondt. Dat is het meest opwindende stukje van de baan, want de wagens halen rond de 300 km/uur op dat deel en je rijdt lang vol gas, adembenemend soms."

"Om vervolgens hard op de rem te moeten voor de hairpin, dat is waarschijnlijk de beste plek om in te halen op dit circuit. Ik hoop dat we er gebruik van kunnen maken! Ik zie uit naar een verbetering van Maleisië, dus we zullen flink aan de bak moeten om naar wat ik hoop een goede race te kunnen rijden, een goed eind aan het eerste deel van het seizoen", aldus Glock.

Teamgenoot Di Grassi was optimistischer over de race op Sepang, want er werd voor de andere nieuwkomers (Lotus Racing en Hispania Racing Team) gefinisht. "Nu moeten we zien dat we weer zo'n resultaat neerzetten. Ik ben teruggegaan naar Engeland om de simulator te gebruiken zodat ik het Shanghai-circuit kon oefenen, aangezien ik hier nog nooit geweest ben. Het is voor ons nu vooral hard werken en we doen dat ook veel om stapjes vooruit te kunnen maken. Ik kijk uit naar China."

"Van wat ik weet van de simulator is het een erg technische baan dat alles van je vaardigheden als coureur vergt. Het weer is veel koeler dan de vorige race. Het is altijd een lastige race om je voor te bereiden, maar met de wetenschap dat het steeds beter kan gaan gaandeweg het weekend kan leiden tot opnieuw een sterk optreden in de race", zei de hoopvolle Braziliaan.

Nick Wirth, de technisch directeur bij Virgin, vertelde dat er nog steeds aanpassingen zijn aan de VR-01, waaronder aerodynamische en mechanische veranderingen, en ook aan het brandstofsysteem wat moet een lager verbruik in de hand moet werken. "Dit zou ons moeten helpen met de lagebrandstofkwalificatie en ook de race pace bevorderen. Omdat het flink koeler is in Shanghai en we de hardere banden zullen gebruiken, zullen we ook problemen krijgen om warmte in de banden te krijgen. Ons doel voor dit weekend is om te bouwen op de duidelijke verbeteringen die we lieten zien in Sepang."