Dead Space 2 minder eng

Bram (BramPowert)

Gamestudio Visceral Games wil Dead Space 2 bewust minder eng maken dan het origineel, vertelt producer Steve Papoutsis tegenover G4 TV. Volgens Papoutsis zat de horror het verhaal van Dead Space behoorlijk in de weg.

"Het eerste deel was zo spannend dat sommige gamers niet eens naar de audiologs durfden te luisteren", aldus producer Steve Papoutsis. "Ze waren bang dat ze anders de monsters niet zouden horen aankomen. Hierdoor hebben deze spelers veel van het verhaal gemist."

In Dead Space 2 zal volgens Papoutsis de nadruk meer op actie komen te liggen. "We hebben Isaac (het hoofdpersonage -red.) in dit vervolg een stuk sterker gemaakt waardoor er een betere balans tussen horror en actie ontstaat. We willen spelers de mogelijkheid geven om meer van de omgeving te genieten zonder in constante doodsangst te hoeven verkeren."

Dead Space 2 moet begin 2011 uitkomen op de Xbox 360, Playstation 3 en PC.

'Dead Space 2' minder eng
Dead Space 2 minder eng