Celebs twitteren reclame tegen betaling

Monique Verlind (DJMO)

In Amerika is het doodnormaal dat de sterren hun Twitteraccount gebruiken om geld te verdienen met reclameboodschappen. Het bekendste voorbeeld is misschien wel Kim Kardashian van de realityshow 'Keeping Up with the Kardashians'. Als zij een product van haar sponsor voorbij laat komen op haar Twitter, verdient ze zo´n tienduizend dollar. 

Internetbedrijf ad.ly maakt handig gebruik van de ontwikkelingen op de Twittermarkt. Sterren kunnen hun account ter beschikking stellen, waarna ad.ly het reclame maken voor zijn rekening neemt. Omdat niet iedereen even gecharmeerd is van reclameboodschappen in hun tijdlijn op Twitter, is het maar de vraag of het ook echt aan zal slaan. Het is namelijk behoorlijk simpel om iemand te unfollowen. 

Ook in Nederland wordt het plaatsen van advertenties op je Twitter een steeds bekender verschijnsel. Bij het bedrijf Twitmij kunnen mensen zich aanmelden om tegen betaling reclame te maken met hun Twitteraccount. Het is nog niet bekend of er ook BN'ers zijn die tegen betaling Twitteren. Marco Borsato doet het in ieder geval niet, zo laat de manager van de zanger weten. 

Borsato twittert niet tegen betaling 
 Borsato twittert niet tegen betaling