"Game marketing niet effectief voor gamers"

Christophe (SpankmasterC)

Volgens een studie van het marketingbureau Blitz is de marketing van games niet effectief, ze beïnvloeden amper de aankoopbeslissingen van "gretige gamers" (gamers die meer dan zeven uur per week gamen). De belangrijkste factor voor die groep blijkt de mening van vrienden te zijn.

Gelukkig voor de uitgevers van games heeft Blitz ook enkele tips waarmee de doelgroep van "gretige gamers" beter bereikt kan worden. Zo wordt aangeraden om veelvuldig gebruik te maken van sociale netwerken als Twitter, Facebook en Hyves, moeten websites voor games relevant zijn voor de gamers, zouden incentives zoals cheats of kortingen kunnen helpen om gamers zich te laten registreren, is het handig om bij sequels je te richten op wat nieuw is in de game en helpt het ook om reclame te maken met echte gameplay footage.

Hier bij FOK!games hopen we in ieder geval dat de aanbevelingen het eind betekenen van de bullshots en de CG trailers die zogenaamd gameplay zouden zijn.


Bullshot

Van dit soort praktijken willen gamers dus niet meer zien, geretoucheerde afbeeldingen die niets met de echte game te maken hebben (zie ook de halve speler op het veld)