Hoe de Chimera tot leven komt in God of War 3

Kevin (KoosyNL)

Met twee succesvolle games op de Playstation 2 (met gemiddelde cijfers van 94% en 91%), een succesvolle game op de PSP (91%) en een remake op de Playstation 3 is de God of War-serie toch wel een erg succesvolle serie te noemen. Volgende maand verschijnt de derde game in de serie en zullen we voor het eerst Kratos in High Definition mogen aanschouwen.

Niet alleen Kratos zal met meer polygonen dan ooit te bewonderen zijn maar natuurlijk ook zijn tegenstanders. Dit deel zal nieuwe mythische figuren bevatten die je een kopje kleiner mag maken. Zo ook de Chimera die deels leeuw, deels geit en deels slang is waardoor deze vijand erg lastig wordt om te verslaan. In onderstaande video wordt verteld hoe de Chimera tot stand is gekomen.

Zo wordt er verteld dat ze begonnen zijn met het design voor de Chimera voor God of War 2 op de Playstation 2 waarbij er heel veel bizarre ontwerpen zijn gemaakt. Om het wezen zo realistisch mogelijk te maken hebben de designers gekeken naar echte leeuwen, geiten en slangen.

Er wordt nog veel meer informatie gegeven in onderstaande video.