Consumentenbond verliest geding om 'sms-terreur'

Redactie

De Consumentenbond heeft vandaag een kort geding over 'sms-terreur' verloren. De bond vindt dat telecomaanbieders onterecht geld in rekening brengen voor ongevraagd ontvangen sms'jes en spande een 'principezaak' aan tegen T-Mobile en Vodafone.

De bond zei eerder dat het nauwelijks iets uithaalt als klanten bij hun provider klagen nadat ze zich onbewust hebben geabonneerd op een sms-dienst. Die bewering moet de bond rectificeren van de rechtbank in Den Haag. Volgens T-Mobile is de zaak van de Consumentenbond gebaseerd op één sms-aanbieder die willekeurig en ongevraagd berichten had verstuurd.

T-Mobile en Vodafone hebben van de aanbieder geëist dat gedupeerde klanten hun geld terugkrijgen. Iedereen die zich heeft gemeld, kreeg volgens T-Mobile zijn geld terug.

Overigens treedt per 1 maart een sms-gedragscode in werking, die volgens T-Mobile sms-reclames transparanter maakt.