Medal of Honor kiest voor twee grafische motoren

Ritse

Het is logisch dat EA werk maakt van de nieuwe Medal of Honor, want ze willen ongetwijfeld beter verkopen dan Call of Duty: Modern Warfare 2. EA pakt het wel erg uniek aan. Ze hebben er namelijk voor gekozen om voor de singleplayer en multiplayer aparte engines te gebruiken.

Voor de singleplayer wordt een sterk aangepaste versie van de Unreal3-engine gebruikt. De singleplayer wordt ontwikkeld door EA:LA, bekend van eerdere Medal of Honor-games en van de nieuwe Command en Conquer: Tiberium Twilight.

De multiplayer neemt DICE voor zijn rekening, die hiervoor hun eigen frostbite-engine gebruikt. Deze engine wordt gebruikt in Battlefield: Bad Company en Bad Company 2 en staat bekend om zijn vernietigbare omgevingen. Dice is bekend geworden door de Battlefield-serie, die nog altijd erg populair is. Hele volksstammen spelen nog steeds Battlefield 2 en Battlefield 1942.

Het is afwachten hoe de twee engines op elkaar worden afgestemd. De Unreal3-engine staat voornamelijk bekend om zijn gespierde karakters, in tegenstelling tot de Forstbite-engine die het moet hebben van zijn vernietigbare omgevingen. Hoe het allemaal uitpakt zien we pas in het najaar van 2010, dan komt het spel uit op de PC, Xbox 360 en PlayStation 3