3,6 miljoen in Bel-me-nietregister

Veerle (Volpez)

Steeds meer mensen lijken genoeg te hebben van telefonische verkopers. Inmiddels zijn er 3,6 miljoen mensen die zich hebben in laten schrijven in het Bel-me-nietregister. Het ministerie van Economische zaken heeft dit vandaag laten weten. De voorloper van het Bel-me-nietregister, de Infofilter, kende al 2,6 miljoen inschrijvingen.

Het Bel-me-nietregister is op 1 oktober van dit jaar opgericht om de 'irritatie bij consumenten' te verminderen, waar het telemarketing betreft. Bedrijven die (potentiële) klanten telefonisch willen benaderen met een aanbod zijn wettelijk verplicht eerst in dit register te kijken of het telefoonnummer daar ingeschreven staat.

Verkopers die consumenten telefonisch benaderen zijn daarnaast ook verplicht om de consument te vragen of ze nog een keer mogen bellen en of de consument wenst zijn telefoonnummer in het Bel-me-nietregister op te laten nemen. Wanneer de consument dat wil, is het bedrijf verplicht om dit direct te regelen.

Met dank aan MREn voor de submit.