Tiger Woods raakt weer sponsor kwijt

Redactie
Het seksschandaal rond de persoon van Tiger Woods heeft gisteren opnieuw een sponsor ertoe gebracht de puissant rijke topgolfer te laten vallen. Een dag nadat scheermesjesmerk Gillette de samenwerking opzegde, maakte adviesbureau Accenture bekend dat het de miljardair niet langer ziet als "de juiste vertegenwoordiger" voor het bedrijf.

Van Woods' functie als rolmodel is de afgelopen twee weken weinig overgebleven. De 33-jarige golfprof bekende afgelopen weekeinde publiekelijk dat hij ontrouw is geweest en besloot voorlopig te stoppen met golfen. De komende tijd wil hij zich gaan inspannen om een "betere echtgenoot, vader en mens" te worden, meldde hij op zijn website.

Meerdere vrouwen hebben zich gemeld als Woods' maîtresses. Hoewel het schandaal zijn commerciële belangen dus geen goed doet, hebben andere grote sponsors waaronder Nike en Electronic Arts laten weten dat ze de beste golfer ter wereld wel graag willen behouden als reclame-icoon. Woods verdient tientallen miljoenen per jaar door zijn naam aan merken te verbinden.

  (foto: ANP)