Insomniac: "Plafond pas over 2-3 jaar bereikt met de PS3"

Eke (Egamer)
Mijn collega's Nebo en KoosyNL hebben vorige week een interview gehad met James Stevenson, de senior community manager van Insomniac, en het resultaat daarvan kun je binnenkort lezen. Natuurlijk heeft meneer Stevenson ook andere journalisten wat antwoorden gegeven op hun vragen en soms komen er wat opmerkelijke uitspraken langs. Ook nu heeft Stevenson een (opmerkelijke) uitspraak gedaan.


Ratchet & Clank: A Crack in Time

Zo denkt hij dat het nog twee à drie jaar duurt tot ontwikkelaars het plafond hebben bereikt wat betreft het benutten van de volledige technologie van de PlayStation 3. Nog altijd ontdekken ontwikkelaars nieuwe mogelijkheden om hun game te verbeteren, en dat kan dus volgens Stevenson nog twee à drie jaar duren. Een uitleg volgt:

"There's always ways we can become more efficient. The PlayStation platforms are built with a very high ceiling and I think that's part of the success Sony has had in creating these platforms with really long life spans."

"The first couple of years are all about developers getting games up and working. You see what Naughty Dog has had the chance to do in the past two years. You've seen what we've been able to do in that time. This is where it gets exciting.

"The PS3 still feels like a young system and I feel like it's finally hitting its prime. You've got the Slim, it's at a good price point now and sales are really picking up.

"I still think you're not going to see the PS3 really maxed out for another two to three years. We're using all of the PS3 right now, but you can always be more efficient in the way you use it."

Als we Stevenson mogen geloven gaat het dus de zeer goede kant op met de PlayStation 3. Laten we maar hopen dat 'ie gelijk heeft.