Prijsverlagingen raken omzet Ahold

Mirjam
Prijsverlagingen en consumenten die goedkopere producten kopen, hebben de omzet van supermarktconcern Ahold in het derde kwartaal geraakt, vooral in de VS. Dat liet het bedrijf, eigenaar van onder meer Albert Heijn, Etos en Gall&Gall, vandaag weten bij de presentatie van de omzetcijfers over het derde kwartaal.

De omzet werd nog wel gestuwd doordat Ahold meer producten verkocht. De omzet kwam 4,3 procent hoger uit op 6,04 miljard euro tegen 5,8 miljard euro een jaar eerder. Analisten gingen uit van een omzet van 6,08 miljard euro. 's Lands grootste supermarktketen Albert Heijn boekte een omzetstijging van 5,4 procent, minder dan analisten hadden gedacht.

In de Verenigde Staten, waar Ahold ruim de helft van zijn omzet behaalt, waren de omzetcijfers beter dan verwacht. De omzet steeg in het land met 5,2 procent. Bij de Tsjechische ketens Albert en Hypernova liep de omzet fors terug, met 8 procent, in lijn met de verwachting.