Gran Turismo 5's release tegengehouden door perfectionisme

Kevin (KoosyNL)
Kazunori Yamauchi is de baas bij Polyphony D. die bekend staat om de Gran Turismo-serie. De beste man heeft zo'n grote passie voor racen en voor zijn game dat hij vrijwel alle auto's die in de game beschikbaar zijn zelf heeft bestuurd en probeert in zijn game een zo realistisch mogelijke ervaring neer te zetten.

Volgend jaar zal het vijfde deel in de serie dan eindelijk verschijnen. Volgens Yamauchi is de game eigenlijk zo goed als klaar en zouden ze de game op elk moment kunnen releasen. Er is één klein dingetje wat ze tegenhoudt en dat is perfectionisme.

We could release it any time we want, really, but I want to have that classic GT-style 'did we really have to go this far?' feel going. I want to go way beyond gamer expectations."

Tamauchi zegt dat ze net zo lang door blijven werken totdat ze vinden dat alles perfect is. Gelukkig zal dit begin volgend jaar zijn want de game ligt vanaf maart 2010 in de Japanse winkels en niet lang daarna in Europese.

Er is daarnaast ook nog een interview met de beste man verschenen waarin hij dieper ingaat op de vele mogelijkheden met de game. Deze kun je hieronder zien met wat extra ingame beelden.

De makers hebben geprobeerd zoveel mogelijk content die door de fans verwacht wordt in de game te stoppen. Gran Turismo 5 is zo'n vijf jaar in ontwikkeling maar bij Polyphony D. vinden ze dat niet eens zo heel lang. De ontwikkeling van de eerste Gran Turismo was ook vijf jaar en volgens Yamauchi kost het nou eenmaal zo lang om een hele nieuwe engine vanaf scratch te bouwen.

Ook noemt hij de versie van Gran Turismo op de PSP waarmee je veel sneller auto's kunt vrijspelen en deze later kan importeren naar Gran Turismo 5. Hij gaat verder nog in op de verschillen tussen Gran Turismo's op de home-consoles en die op de PSP.