KPN draagt merknaam Het Net ten grave

Ferdinand (Ferdo)

Of Fred van Het Net nu op zoek moet naar een nieuwe baan is niet bekend, maar zijn werkgever, Het Net, verdwijnt van het toneel. Dat wil zeggen, als merknaam: de activiteiten van de internetprovider zullen worden voortgezet onder de naam van haar moedermaatschappij, KPN. Dat heeft het telecombedrijf vandaag bekend gemaakt. De operatie moet nog dit jaar zijn afgerond.

Door de naamswijziging en de migratie van de ongeveer 680.000 abonnees van het Net naar KPN wordt laatstgenoemde naar eigen zeggen het grootste Nederlandse internetmerk. In totaal heeft KPN dan ruim 1,8 miljoen klanten, de klanten van dochterbedrijven XS4All en Telfort nog niet meegerekend. Voor de huidige Het Net-abonnees zal er volgens KPN, dat eerder al de merknaam Planet Internet vaarwel zegde, feitelijk niets veranderen. Voor hen zou de naamswijziging voor hen moeten leiden tot "minder loketten, minder fouten en dus betere service". Hun emailadressen blijven verder gewoon gehandhaafd.

Met dank aan TJDoornbos voor de submit.