Ferrari: "KERS niet het grootste probleem"

Peterselieman
Ferrari meldt dat de ontwikkeling van haar Kinetic Energy Recovery System (KERS) voorspoediger verloopt dan gepland. Kimi Räikkönen meldde dit gisteren al, maar voegde er wel aan toe dat het systeem nog veel ontwikkelingswerk vereist.

Ferrari meldde eind vorig jaar bij de ontwikkeling van KERS nog achter te lopen op teams als BMW Sauber, maar dat team maakte bij de presentatie van de auto bekend dat het systeem mogelijk in de eerste race nog niet wordt ingezet.

Hoofd Engineering Chris Dyer maakte bekend dat het grootste probleem van Ferrari momenteel niet KERS is, maar het rijden op slicks. "Op dit moment is het lastig te zeggen hoe alles zich zal ontvouwen. Dit jaar zijn er drie hoofdpunten waar we ons op richten, namelijk aerodynamica, KERS en slicks," aldus de voormalig engineer van Kimi Räikkönen.

"Bij de eerste twee zaken verloopt alles op de best mogelijke manier, maar de slicks hebben we nog niet kunnen uitproberen door de regen. We kunnen niet wachten om ze op de auto te zetten, want dan kunnen we zijn hoe snel we eigenlijk zijn."

Dyer meldde wel dat KERS nog niet optimaal werkt. "Het werkt misschien dan nog niet elke ronde zoals de rijders willen, maar we maken er redelijk vaak gebruik van om de veiligheid van het systeem te testen. Het is een interessant iets en vanuit technisch oogpunt bekeken een uitdaging."

Dyer zei dat de ontwikkeling van de nieuwe Ferrari F60 goed verloopt en dat het Italiaanse team op de derde testdag in Maranello meer dan 500 kilometer gereden heeft.