Nieuwe shirtsponsor Manchester United

Corné (Curchulain)
Manchester United heeft een nieuwe shirtsponsor gevonden. Nadat Vodafone eind vorig jaar aangaf niet langer als shirtsponsor van United door te willen ten faveure van de UEFA, was het doel van de Mancunians om de deal van Chelsea met Samsung te overtreffen.

Dat doel is nu bereikt. Was het vorige Engelse record van Chelsea nog 75 miljoen euro voor vijf jaar, de Amerikaanse verzekeringsmaatschappij American International Group (AIG) legt maar liefst 84 miljoen euro op tafel om vier jaar lang op het shirt van de Red Devils te prijken. Afgelopen week deed internetcasino-bedrijf Mansion een duit in het zakje door te verklaren dat United een verbale overeenkomst, ter waarde van 105 miljoen euro voor een niet nader bekend gemaakte periode, had verbroken door met andere partijen in onderhandeling te gaan. De club verklaarde daarop dat er geen overeenkomst was en er nooit exclusieve onderhandelingen gevoerd worden.

Buiten Engeland zijn de shirtdeals nog lucratiever: Juventus strijkt per jaar maar liefst 22,5 miljoen euro op van oliemaatschappij Tamoil, terwijl Real Madrid vanaf volgend seizoen electronicabedrijf BenQ 21 miljoen euro afhandig maakt. Bayern München wordt door T-Mobile met 17,1 miljoen euro per seizoen gesteund.