Bridgestone-teams starten samenwerking

ElmarO
De verschillende Bridgestone-teams (Ferrari, Williams, Toyota en Midland) slaan de handen ineen wat betreft de ontwikkeling van de banden. Dit werd door Ross Brawn (technisch directeur Ferrari) bevestigd.

Dit is alweer goed nieuws voor de Japanse bandenfabrikant, nadat eerder Williams en Toyota al hadden besloten om gebruik te gaan maken van het Japanse rubber. Deze beslissing zal ook voor MF1 Racing, dat meer zal gaan testen dan in 2005, positief uitvallen. Brawn: "Alle data gaat in een databank waar alle Bridgestone-teams toegang toe hebben. Zo kunnen we allemaal zien hoe het met de bandentests gaat. We krijgen zo een beter inzicht in de reactie van de banden onder verschillende auto’s."

Al zal Bridgestone volgens Brawn nu wel met een hogere werkdruk worden opgezadeld, maar zal dit nadeel opwegen tegen de voordelen. "Logistiek moet er het nodige veranderd worden, omdat Bridgestone zich in het verleden vooral focuste op Ferrari. Het is sowieso al goed om twee extra teams te hebben, dus het wordt alleen maar nog beter. Problemen kunnen nu sneller opgelost worden, want data van slechts één team levert niet altijd de gevraagde antwoorden op", aldus Brawn.