Boonen niet eens met actie sponsor

Olga (Nuongirl)
Tom Boonen heeft woensdag na afloop van de vijfde etappe in de Tour de France kritiek geuit op een reclamestunt van Innergetic, co-sponsor van zijn ploeg Quick Step. De matrassenfabrikant plaatste een advertentie in Belgische en Franse kranten, die tegen het zere been van Boonen was.

Woensdag verloor de Belg in de sprint van zijn Australische concurrent Robbie McEwen, die het doelwit van de advertentie was. Innergetic gebruikte een foto van de finish van de derde etappe, waarop McEwen tegen zijn concurrent O'Grady aanhangt terwijl Boonen de etappe wint. Bij McEwen, die later gediskwalificeerd zou worden, staat de tekst 'moe?', terwijl bij Boonen de toevoeging 'uitgeslapen!' is geplaatst. Eronder volgde de slogan: 'het verschil zit 'm in hun matras'.

"Ik ben daar niet blij mee. Ik vind dat een stomme actie. Je moet mensen niet tegen elkaar uitspelen via de media. We zijn sportmensen en maken het onderling op de fiets uit. Bovendien kunnen Robbie en ik het persoonlijk prima met elkaar vinden," aldus de Belg.

Woensdag tijdens de etappe verontschuldigde Boonen er zich zelfs nog voor bij McEwen, maar de Australiër vatte het laconiek op. "Ik haalde geen extra motivatie uit die advertentie. Ik vond het eigenlijk wel grappig."