Valve plundert bankrekening voor marketing Left 4 Dead 2

Morthill

Een grote groep mensen die vorig jaar Left 4 Dead heeft aangeschaft mag er dan niet vrolijk van worden, maar eind dit jaar komt dan echt alweer het vervolg: Left 4 Dead 2. Het origineel was al een enorm verkoopsucces maar Valve wil dat succes nu gaan overtreffen en is bereid daar flink de portemonnee voor te trekken. De ontwikkelaar gaat $25 miljoen dollar investeren in de marketing van de zombieshooter. Het geld gaat gestopt worden in tv-reclames tussen sport- en lifestyleprogramma's door en een hoop outdoor marketing in grote steden. Wellicht kunnen we binnenkort dus in Amsterdam tussen de zombies doorlopen? Verder komen er natuurlijk advertenties in je favoriete gamesblad en op verscheidene websites.

"Left 4 Dead 2 is expected to once again exceed everyone's expectations and be an industry best title on PC and Xbox 360 for the year," aldus David DeMartini, general manager van EA Partners.

"With Left 4 Dead and now Left 4 Dead 2, Valve has created one of today's most compelling video game experiences and leading entertainment franchises."

Tot nu toe gaat het in ieder geval al erg lekker met de game. De pre-orders liggen al op 300% ten opzichte van zijn voorganger. De game heeft daarmee een record gezet voor meeste pre-orders in de geschiedenis van Valve, dus de groep gamers die niet blij is met de game is toch wat kleiner dan de groep die er wel om staat te springen.

Left 4 Dead 2 verschijnt in november voor de Xbox 360 en PC.