EA deelt cheques van 200 dollar uit voor Dante's Inferno

Stefan (Nebo)
Electronic Arts is de gierigheid van de Amerikaanse gamepers op de proef aan het stellen. Electronic Arts heeft Amerikaanse game-reviewers namelijk cheques van 200 dollar gestuurd voor hun viral-campagne. De cheque is verstuurd in een mooi doosje met de uitleg dat de cheque echt is. Iris Wevers, hoofd productmanagement van EA Nederland, sluit uit dat een soortgelijke campagne plaats zal vinden in Europa.

Ferry Brands, die Dante's Inferno onder zijn hoede heeft in Nederland, legt ons uit waarom Electronic Arts deze campagne voert:

"Er ontstaat nu een hoop discussie, en dat was natuurlijk de bedoeling. In de aanloop naar de release staat er elke maand een bepaalde zonde centraal, en deze maand is dat dus hebzucht. In die zin sluit de campagne perfect aan op de game. Bovendien denk ik dat lezers best willen weten hoe de journalisten van het blad of de site die zij lezen, hiermee omgaan. Dat de journalisten van Kotaku het nodig vonden om de cheque te verbranden, vind ik persoonlijk een beetje jammer. Een andere journalist heeft het geld wel opgenomen, en het vervolgens gedoneerd aan een goed doel; dat vind ik dan een betere oplossing."

Een redacteur van Kotaku heeft de cheque verbrand; zo kan het natuurlijk ook. Wat denken jullie dat wij bij FOK!games zouden doen?