Metroid Prime: Trilogy mist grafische effecten

Christophe (SpankmasterC)
Iedere zichzelf respecterende gamer weet dat de Wii niets meer is dan twee Gamecubes aan elkaar geplakt met wat ducttape. Hieruit volgt dus dat de Wii theoretisch gezien twee keer zo snel is als de Gamecube en daardoor dus mooiere graphics op het scherm kan toveren. Het tegendeel blijkt nu echter waar te zijn, de originele Metroid Prime-games in Metroid Prime: Trilogy zijn er grafisch op achteruit gegaan!

Voor de goede orde: Metroid Prime: Trilogy zijn alle drie de Metroid Prime-games op één disc, dus de eerste twee Gamecube titels en de derde Wii-titel. Metroid Prime 1 en 2 zouden één op één gepoort moeten zijn, maar het blijkt toch dat er verschil is, bepaalde wapen- en water-effecten ontbreken.

Het eerste waar je nu logischerwijs aan denkt is dat de opslagruimte van één DVD te beperkt is voor alle drie de games, maar de effecten die missen nemen juist amper ruimte in op de schijf en zijn meer rekenkundig. Als er nu bepaalde textures misten of van lagere kwaliteit waren, dan had het waarschijnlijk met opslag te maken, hetgene wat nu verdwenen is zijn bepaalde particle-effecten en transformaties van het water.

Vooralsnog is er geen reactie van Nintendo waarom de games anders zijn.