Team Fortress krijgt nieuwe hoeden, gamemode en maps

Christophe (SpankmasterC)

Valve heeft Team Fortress 2 weer eens van een flinke update voorzien, die ze ditmaal de Classless Update genoemd hebben. Juist, in tegenstelling tot voorgaande grote updates is deze update niet specifiek gericht op een bepaalde class maar heeft iedere class baat van de update! De belangrijkste toevoegingen zijn 18 nieuwe hoeden, een nieuwe game-mode en nieuwe maps.

Allereerst zijn er dus 18 nieuwe hoeden toegevoegd, beschikbaar voor iedere class. Hoeden zijn niet vrij te spelen zoals de extra wapens door achievements te halen, ze worden willekeurig losgelaten. Het schijnt wel zo te zijn dat je een vrij fanatieke Team Fortress-speler moet zijn wil je de hoeden vinden. Vind je dus mensen met een hoed op, dan betekent het dat de poepnerd veel tijd achter zijn computer doorbrengt.

Ten tweede is dus een nieuwe gamemode toegevoegd, te weten het bekende King of the Hill. In Team Fortress 2 houdt dit in dat het level begint met een enkel gesloten capture-punt. Na enige tijd gaat deze open en moet je ervoor zorgen dat jouw team als eerste drie minuten lang het capturepunt bezit. Heb je het punt in je bezit en neemt de vijand hem over, dan gaat jouw klok op stop en begint de klok van de vijand te lopen. Deze gamemode kan je spelen in drie maps, één nieuwe (koth_viaduct, met sneeuweffecten!) en twee omgezette maps (koth_nucleus en koth_sawmill).

Als laatste zijn er nog wat nieuwe maps toegevoegd, te weten de community-map arena_offblast gemaakt door Magnar "insta" Jenssen. De map staat bekend om zijn kliffen, smalle paadjes en een centraal capturepunt onder een raketsilo. Daarnaast is ook ctf_sawmill toegevoegd, de derde iteratie van de Sawmill-map maar nu dan in Capture The Flag-variant.

Daarnaast zijn er nog wat algemene fixes doorgevoerd. De volledige lijst is hier te vinden, de belangrijkste verschillen is dat het pistool nu een vaste vuursnelheid heeft (in plaats van dat hij zo snel schiet als jij op de muis kan klikken), een optimalisatie voor de hoeveelheid netwerkverkeer en sappers op teleports sappen nu meteen zowel de entry als de exit en zijn door de engineer dan ook weg te halen door één van de twee te verwijderen.


Eén van de nieuwe hoeden