Monolith komt met expansion: F.E.A.R 2: Reborn

Bram (Sigmund666)
F.E.A.R. 2: Reborn zal de speler in de schoenen plaatsen van soldaat Foxtrot 813. Hierdoor zal je volgens Monolith als gamer de kans krijgen om het F.E.A.R.-verhaal vanuit een geheel ander perspectief te gaan bekijken. Volgens producer Lucas Myers zal de nieuwe content uit vier complete levels bestaan.
Voortborduren

“Een van de doelstellingen van ons team was om in F.E.A.R. 2: Reborn met nieuwe en interessante omgevingen te komen, die voortborduren op wat we in de eerste game hadden neergezet”, vertelt Myers. “We hebben echt ons best gedaan om onze fans zoveel mogelijk diversiteit te bieden in deze nieuwe campaigns.”

Ook wist Myers nog te melden dat het nieuwe hoofdpersonage over de bekende ‘slow-mo krachten’ zal beschikken die centraal stonden in de eerdere games. “Slow-mo is een groot kenmerk van de F.E.A.R.-combat. Als we niet met een manier waren gekomen waarop Foxtrot 813 over deze reflexen zou beschikken was het geen echte F.E.A.R.-game geweest”, aldus de producer.
Achievements en Trophies

F.E.A.R. 2: Reborn zal ook nieuwe Achievements en Trophies aan de game toevoegen. Een exacte datum in augustus is nog niet bekend en ook over de prijs kon Myers niets loslaten. In april kwam Monolith ook al met nieuwe content voor F.E.A.R. 2, maar in tegenstelling tot Reborn was deze Toy Soldiers Pack bedoeld om de multiplayer-modus uit te breiden.

Het is voor fans te hopen dat de nieuwe uitbreiding beter in de smaak valt dan de expansions voor de eerste F.E.A.R.-game, welke overigens niet door Monolith maar door TimeGate werden ontwikkeld. Vlak voor de release van F.E.A.R. 2: Project Origin liet art designer Dave Matthews zelfs weten dat hij deze uitbreidingen de schuld geeft van de gekrompen achterban van de franchise. “TimeGate heeft het verhaal in een richting gedraaid die wij niet wilden nemen. We zien Extraction Point en Perseus Mandate dan ook als een alternatief universum.”