World of Warcraft al een maand plat in China
China heeft ongeveer 50 miljoen regelmatig online spelende mensen zei Zhao Zufeng, een iResearch analist. World of Warcraft is niet de grootste online game, maar wel een van de bekendste wist ze te melden. Aan het einde van afgelopen jaar had World of Warcraft volgens Blizzard 11.5 miljoen actieve spelers, ze vertellen niet hoeveel actieve spelers er per regio zijn. Het is dus niet te achterhalen hoeveel spelers er zitten te wachten tot ze weer online kunnen op hun eigen realm.
Logischerwijs verliest de game meer spelers hoe langer alles plat ligt, andere game-ontwikkelaars hebben hun marketing-strategieën aangepast om WoW-spelers naar hun game te lokken. Veel spelers zijn dan ook overgestapt op deze andere games, maar volgens Zufeng gaan de meeste spelers weer terug naar WoW als de servers weer draaien.
Veel spelers zijn overgestapt naar Taiwanese servers tijdens de overname, ook al betekent dit dat ze een tragere verbinding hebben en een nieuw account moeten kopen. De stormvloed van spelers naar de Taiwanese servers zorgt ervoor dat spelers soms uren moeten wachten voordat ze in kunnen loggen meldden lokale media. NetEase wist nog wel te melden dat hun servers twee keer zoveel rekenkracht hebben als die van The9. Twee 'blade'-servers die The9 bezat stonden in de top 100 van Chinese supercomputers afgelopen jaar, dit benadrukt hoeveel kracht het kost om dit soort game-servers te draaien. Het is niet bekend wanneer de servers van NetEase gaan draaien.