Microsoft wil reclame op Xbox Live

koei
Reclamebureaus en designers zullen binnenkort meer artistieke vrijheid krijgen om campagnes op Xbox Live te starten die verder zullen gaan dan de huidige televisie-campagnes, aldus Sean Alexander van Microsofts Advertising Business Group. Microsoft wil binnen een jaar de nieuwe mogelijkheden, waaronder het gebruik van Silverlight, beschikbaar hebben op Xbox Live.

Alexander ziet vele mogelijkheden voor het systeem. "We are just starting to scratch the surface of what's possible," zegt hij. "As a marketer, your job is to build an emotional connection with the brand, no matter the platform."

Silverlight media op de Xbox zal er hetzelfde uitzien als de advertenties die door webbrowsers getoond worden. De technologie is vergelijkbaar met Flash, alleen kunnen de ontwikkelde filmpjes ook op de Xbox getoond worden en aangezien al ruim 6 miljoen bedrijven over de ontwikkeltools voor Silverlight beschikken wordt Xbox Live ook beschikbaar voor een groot aantal bedrijven.

Silverlight maakt het mogelijk om 1080p HD en 5.1 surround geluid af te spelen zonder schijfjes in de Xbox te hoeven steken. De applicatie werkt daarnaast erg goed samen met andere systemen zoals online kaartverkoop, zodat bijvoorbeeld een trailer van een nieuwe film getoond wordt en je daarna gelijk een kaartje kunt kopen.

In wat voor vorm we de reclame op Xbox Live kunnen verwachten is nog onbekend en zal het komende jaar gaan blijken.