Valve reageert op Left 4 Dead 2 heisa

Christophe (SpankmasterC)

Toen Valve afgelopen E3 Left 4 Dead 2 aankondigde was de reactie in eerste instantie , maar sloeg deze al snel om naar en later zelfs en . Veel gamers vonden de game te snel volgen op het origineel en voelen zich bekocht omdat Valve aangekondigd had Left 4 Dead te zullen ondersteunen met veel DLC. Al deze plannen lijken nu met het vervolg door de plee te zijn gespoeld, maar is dit ook wel zo?

Volgens Valve is dit absoluut niet het geval, volgens Chet Faliszek, een van de werkpaarden achter Left 4 Dead wilde het team simpelweg teveel veranderingen doorvoeren omdat nog via DLC te kunnen verspreiden. Valve wilde namelijk zowel vijf nieuwe campagnes, vier nieuwe survivors, nieuwe Special Infected, verbeterde AI Director, nieuwe finale-spectakelsvolledig nieuw damage-systeem van de normale Infected en meer dialogen toevoegen, iets wat een te grote download zou worden.

We had some meetings about it, and we all talked about our ideas, and everyone was pretty focused and thoughtful, a lot of the same ideas were happening.We wanted the Director to be smarter, but to be smarter it needed more special infected in its stable. For example, the Charger that we see today. It just became very clear that this was a cohesive, singular statement we wanted to make, not a more slow update thing... too much stuff was tied together with too many other things. The Common Infected—now there is destruction in different parts of their body, to ship all the new Common Infected, even with an update, would be a huge thing.

Dus ging het team naar Valve-baas Gabe Newell om voor te stellen er geen DLC van te maken maar een volledig vervolg, maar Gabe was hier in eerste instantie niet geheel enthousiast over, het zou tegen het karakter van het bedrijf ingaan. Uiteindelijk is hij echter overtuigd, waarvan de aankondiging op de E3 het gevolg was.

Valve benadrukt wel dat het niet hun doel is om de community van het spel in tweeën te splitsen, er wordt hard gewerkt om ervoor te zorgen dat alle nieuwe maps die met de SDK gemaakt worden voor Left 4 Dead ook werken in het vervolg. Dit betekent wel dat er extra werk voor Valve aan de winkel is om ervoor te zorgen dat oude en nieuwe content goed mixen, maar dit gaat helemaal goedkomen.

Daarnaast worden we alvast gekieteld voor komende aankondigingen. Zo zal Left 4 Dead 2 een volledig nieuwe game-mode krijgen die nog niet is aangekondigd en er komt ook nog nieuwe content voor Left 4 Dead, al is ook daarvan nog niet bekend wat we kunnen verwachten.


Left 4 Dead 2 in actie