Roof kunst in 15 Days
De dingen die ze stelen worden steeds groter en de toeren die ze uithalen steeds gewaagder. Het gaat hen echter niet om het geld, ze willen slechts de wereld veranderen. Het geld dat ze krijgen voor de geroofde kunstschatten wordt steevast gedoneerd aan ontwikkelingshulporganisaties en anti-globalisten. Een andere belangrijke rol in het spel is weggelegd voor Jack Stern. In eerste instantie onderzoekt hij de merkwaardige dood van een minister van Buitenlandse Zaken, maar in diens paperassen vindt hij een verslag van een kunstdiefstal in Zuid-Afrika. Jack besluit de dieven op te sporen in de hoop iets meer over de minister te weten te komen. De drie vragen zich ondertussen zelf ook af of ze iets met zijn dood te maken hebben. Want die diefstal is wel degelijk van hun hand.
Hier komt de ideologie van House of Tales om de hoek kijken, zij willen altijd een verhaal met diepgang vertellen; en laten zien hoe sterk idealen kunnen motiveren waardoor mensen het rechte pad wel eens kwijt kunnen raken. Martin Ganteföhr: "Ik wil zeker niet met opgeheven vinger iemand proberen te bekeren tot wat dan ook. Wat ik wil doen is de speler laten zien, wat zulke mensen beweegt, wat ze denken. Maar ook, tegen welke problemen ze aanlopen en welke denkfouten er zich in hun ideologien bevinden."
Het spel zal volgens House of Tales een aaneenschakeling van snelle scenes zijn en het spel zal een hoog tempo kennen. Dat houdt in dat de puzzels niet al te moeilijk zijn, en dat er ook gedeeltes in voor zullen komen, waarin de speler snel op iets moet reageren. "Wat ik wil bereiken, is dat je echt een gevoel krijgt van de tijd die voortschrijdt. Dat de politie je echt op de hielen zit. Een gevoel van snelheid, van druk."
15 Days zal in de Duitssprekende landen om ons heen de komende winter in de winkels liggen. Een Engelstalige versie zal enige tijd daarna komen.